neděle 28. dubna 2013

Podivný úkaz na obloze

Tak to jsem ještě na obloze neviděl. Jen náhodou jsem se 15. dubna odpoledne podíval z okna na jižní straně bytu a spatřil jsem neobvyklou sestavu mraků. V řadě za sebou šlo 11 nebo 12 útvarů, které se podobaly malým tornádům. U toho nejbližšího byl vidět jakýsi tmavý „chobot" směřující k zemi, ale kvůli protějšímu paneláku nebylo vidět víc než jeho horní část.
     Pohyb celé skupiny byl ale velmi pomalý, prakticky neznatelný a ani uvnitř nebyl žádný pohyb patrný. Dlouho jsem to nesledoval, jen chvíli během focení a když se nic nedělo, věnoval jsem se zase své práci na opačné straně bytu.

     V dubnu jsem rozšířil své skromné vybavení na hájovně o reprobedny či spíš reprobedničky. Už delší dobu postrádám trochu přijatelný zvuk z přijímače Perseus, který běží na notebooku. Když jsem měl klasický komunikační přijímač AOR AR7030, ten měl vlastní repro a tak jsem ho mohl bez problémů poslouchat, když jsem sledoval dlouhodobě nějakou stanici či kmitočet a dělal jsem jinou práci bez sluchátek na uších. Ale s notebookem to nejde. Zvuk z jeho mini reproduktorů je slabý, syčivý a opravdu jen silně náhražkový a slouží jen k orientaci, jestli právě běží hudba nebo řeč.
     Tak jsem hledal vhodné externí reproduktory, které musely být malé (na stole mám málo místa), ale musely mít co nejlepší zvuk. Myslím, že jsem takové našel. Jsou aktivní, dřevěné a pěkně hrají, dokonce i basují! A ani trafo nevrčí. Zvuk je docela přirozený, není plastový jako z umělohmotných bedniček a pro moji nenáročnou monitorovací potřebu úplně stačí. Za 470 Kč si člověk snad ani nemůže přát víc...